Doğa ve Bilgi

DİJİTAL DÖNÜŞÜME İLHAM
VEREN BİR GÜN!

Türkiye’nin eğitim vizyonunu geleceğe taşıyan Doğa Koleji, 18. t-MBA Zirvesi, "Dijital Dönüşüm ve Gelecek 5.0" temasıyla İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda gerçekleşti.
18. t-MBA Zirvesi
Doğa ve Bilgi Doğa ve Bilgi Doğa ve Bilgi

"GELECEĞİ İNŞA ETMEK CESARET İSTER"

“İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Doğa Koleji ailesiyle birlikte 18. t-MBA Zirvesi’ni başlatmanın dünyanın en büyük amfi dersinde, bilgiyle, heyecanla ve geleceğe olan ortak inançla bir araya gelmekten büyük gurur ve mutluluk duyuyorum. Can Holding olarak eğitim, enerji, teknoloji, sağlık ve medya gibi farklı alanlarda geleceğe yatırım yapıyoruz. Doğa Kolejini bünyemize kattığımızda, aslında bir okuldan fazlasını aldık. Geleceğe inanan, yenilikçi, cesur bir vizyonu da devraldık. O günden bu yana her geçen gün daha da büyüyor, birlikte başarılar yazıyoruz. Öğrencilerimizin bilimde, sahada, sahnede gösterdiği başarılar bizleri gururlandırıyor.

Gelecek yalnızca beklenen bir şey değil… Tasarlanan, inşa edilen ve sahip çıkılan bir şeydir. Gelecek 5.0” dediğimizde yalnızca teknolojiyi değil, insanı teknolojiyle birlikte büyüten bir geleceği kastediyoruz. Bu yeni çağ; yapay zekâ, büyük veri, sürdürülebilirlik, dijital etik gibi kavramlarla şekilleniyor. Ama bu çağın asıl ihtiyacı, teknolojiyle birlikte değerlerini de taşıyabilen insan…"
MEHMET CAN

"SOSYAL SORUMLULUĞUN GÜCÜ"

“Eğitim, geleceği hayal etmektir. t-MBA, Doğa Kolejinin 18 yıl önce geleceği inşa etmek için kurduğu bir hayalin ürünü. Bu yalnızca lise düzeyine uyarlanmış bir işletme programı değil, aynı zamanda bir kültür ve değerler bütünüdür.

Öğrencilerimizin, teknoloji 5.0 temasıyla yaptıkları paylaşımlar, öğrencilere iş dünyasında liderlik, etik ve dijital dönüşümle ilgili önemli bakış açıları sunuyor. Hedefleriniz için kararlı olun, zorluklar karşısında yolunuzdan vazgeçmeyin. Fark yaratabilirsiniz. Teknoloji dönüşümü ile kararlar alırken kalbinizin sesine kulak vermeyi unutmayın.

Alpözü ve Doğa Koleji t-MBA Liderlik Akademisi öğrencileri, bu yıl Erzurum’un Tekman ilçesinde Taşkesen Köyünde bulunan baştan sona yenilenen, her aşamasında öğrencilerin olduğu köy okulu sosyal sorumluluk projelerini sundular. Gençlerin sosyal sorumluluk bilinciyle hayata geçirdiği bu anlamlı proje, zirvede duygusal anlar yaşattı.
Gökhan Alpözü
İş fikirleri Projesi

"HAYAT BOYU ÖĞRENME
KAVRAMI DEVAM ETMELİ"

Ülkemizi yarınlara taşıyacak pırıl pırıl gençlerimizi burada görmek bizleri çok mutlu ediyor. İnsanoğlu kendini her daim değiştirmeli, yenilemeli, geliştirmeli, hayat boyu öğrenme kavramı devam etmeli. Öğretmenlerimize de bir parantez açmak isterim. Öğretmenlik, öğrenciliği hiç bitmeyecek bir meslektir. Şunu da biliyoruz ki “yapay zekâ ile öğretmenin rolü ne olacak?” diye soruluyor. İşini aşkla, gönülden yapan öğretmenin yerini hiçbir makine alamaz.

Sizlerin desteğiyle insanın insan olma özelliklerini kuşatacak, çağın gerektirdiği teknolojiyle kuşanacak nesilleri yetiştirmek en önemli amacımız.”
MÜCAHİT YENTÜR

"TEKNOLOJİK DÖNÜŞÜMÜN EŞİĞİNDEYİZ"

"Yapay zekâ her zaman size en büyük yardımcınız olacak olan bir araç. Size büyük imkanlar sunuyor, dışlamanız zaten akılcı bir davranış olmayacak. Ama onu nasıl kullanacağınızı, ondan nasıl yardım alacağınızı ve işinizi onunla nasıl daha iyi yaratacağınızı öğrenmesi ve bizlerin de size öğretmeye çalışmak birinci derecede görevi. Yani bu teknolojik değişimin dışında kalmak.

Bu teknolojik değişimi daha eşitlikçi bir biçimde buradan doğan refaha daha eşit bir biçimde dağıtacak mekanizmaları tasarlamak yöneticilerimizin görevi."
ege yazgan

"DEVRİM NİTELİĞİNDE
YENİLİKLER
SİZİ BEKLİYOR"

"Öğrenme deneyimlerinden inovasyona kadar devrim niteliğinde pek çok yenilik bizi ve öğrencileri bekliyor. Öğrencinin pasif dinleyici olmaktan çıkıp, öğrenme sürecinin aktif bir parçası hâline geldiği bir değişimdir. artık öğrenme, sadece sınıfın dört duvarı arasında değil; ekranların ışığında, bulut servislerin desteğinde ve algoritmaların arka planında şekilleniyor. Öğrencilerimizin öğrenme alışkanlıkları, beklentileri ve dikkat süreleri değişiyor. Bu değişim karşısında eğitimciler olarak bizim de dönüşmemiz kaçınılmaz."
EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM VİZYONU

SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİ VE İSTİHDAMIN GELECEĞİ

“Sürdürülebilirlik, geleceğin ekonomi ve istihdam yapısının temel taşlarından biri olacak. Teknoloji ile bu hedeflere ulaşmak, sadece şirketler için değil, tüm toplum için büyük bir fırsat sunuyor.

Gençlerin bu sürecin parçası olması, geleceğe yönelik büyük bir sorumluluk ve aynı zamanda büyük bir fırsat taşıyor.”


GÜLİZ ÖZTÜRK

"5.0 DEVRİMİ İNSANI DA DÖNÜŞTÜRECEK"

“Dijital dönüşüm, sadece bir süreç değil, aynı zamanda bir fırsattır. Bu fırsatı doğru değerlendirmek, yaratıcı düşünme ve yenilikçi stratejilerle mümkün olacaktır. Dönüşümsel liderlik, bu süreçte gençlerin potansiyellerini en üst düzeye çıkaran, onları vizyon sahibi düşünce yapılarıyla geleceğe hazırlayan bir yaklaşım sergiler.

Liderler, sadece değişim yönetmekle kalmaz, aynı zamanda başkalarını ilham vererek ve yönlendirerek kolektif bir dönüşüm yaratırlar. Gençler, bu dönüşümde rol almak için daha fazla cesaret göstererek geleceğin liderleri olacaklar. 5.0 devrimi, sadece teknolojiyi değil, insanı da dönüştürmek için var."
tankut turnaoğlu

"İNSAN DEĞERLERİNİ KAYBETMEYELİM"

"Yapay zekâ, dijital dönüşümün en güçlü motorlarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Ancak teknolojinin gücü, insan değerleriyle birleştiğinde anlam kazanır. Gelecekteki liderler olarak gençlerin, bu teknolojileri sadece kullanmakla kalmayıp, aynı zamanda toplum için nasıl faydalı hale getirebileceğini düşünmeleri çok önemli.

Teknolojiyi doğru kullanarak toplumsal fayda sağlamak, insan değerlerini kaybetmeden bu dönüşümü yönetmek önemlidir."


Faruk Eczacıbaşı

EĞİTİMDE YENİ NESİL LİDERLİK

Arzu UZ “Öğrencilerimiz araştırma, inceleme, problem çözme, iletişim, fen okur yazarlığı, teknoloji okur yazarlığı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, iş birliği yapabilme, yabancı dil becerileriyle ulusal ve uluslararası pek çok alanda kazandıkları başarılarla akranlarıyla 21. yüzyılın gereklerine uygun şekilde yetişiyorlar.”
BETÜL ŞENGEL
                        title=

GİRİŞİMCİ NESLİN YOL HARİTASI: t-MBA VİZYONU

"t-MBA BİR ders değil, bir vizyon projesi. Geleceğe hazır bireyler yetiştirme kararlılığımızın somut göstergesi. t-MBA lise öğrencilerimize yönetim bilimlerinden girişimciliğe, finansal okuryazarlıktan liderliğe kadar pek çok alanda temel yetkinlikler kazandırırken; aynı zamanda onların fikir üretmesini, uygulama geliştirmesini ve çözüm odaklı düşünmesini sağlıyor. Bugün burada gördüğümüz her proje, genç bir zihinde filizlenen, emekle büyüyen ve cesaretle şekillenen fikirlerin birer yansımasıdır. Bu fikirler yalnızca sınıfta kalmadı; sahaya indi t-MBA İnkübasyon Merkezinde akademisyen ve iş dünyasından geri bildirimler aldı, tartışıldı ve geliştirildi."
İş Fİkirleri

GİRİŞİMCİ NESLİN SAHNESİ
İŞ PROJELERİ YARIŞMASI

Genç girişimci öğrenciler tarafından t-MBA İnkübasyon Merkezi'nde geliştirilen yenilikçi iş fikirleri projeleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Itır Erhart, Bağımsız Danışma Kurulu Üyesi ve Girişimci Mentörü Münir Kundakçı ve PınarOnline e-Ticaret ve Teknoloji Direktörü Bilge Kalpaklıoğlu Eyilik tarafından değerlendirildi.

İş fikrinin amacı, hedef kitlesi ve sağlayacağı faydayı ifade eden kusursuz sunumlarıyla sahneyi dolduran öğrenciler konuklardan alkış aldı.

YARIŞMANIN 1.Sİ: "FRESHCHECK"
Yenilikçi İş Fikirleri Yarışması’nın birincisi, sürdürülebilir bir ekonomik ve ekolojik düzen için gıda israfını önlemek amacıyla alışveriş ve mutfak planlamasını içeren yapay zekâlı bir uygulama olan FreshCheck projesi oldu. Antalya Kampüsü öğrencimiz Bengisu Bayraktar’ın uygulamasıyla tüketim süresi hatırlatmaları, alışveriş planlamaları, sağlıklı beslenme önerileri, kişiselleştirilmiş menüler, atık yemeklerle doğaya yararlı dönüşüm tarifleri gibi birçok bilgi kullanıcıya sunuluyor.
Proje Yarışması

YARIŞMANIN 2.Sİ
"PUREDITE"

PUREDITE Tuzla Kampüsü öğrencilerimiz Serra İklil Pektaş-Elif Gazioğlu tarafından yapılandırılan "PureDite" projesi 2. oldu. Deniz yaşamının korunması ve çevre kirliliğinin azaltılmasını hedef alan PureDite projesi, su ekosistemini korumayı hedefliyor ve kurulan sistem ile su üstünde biriken mikroplastiklerin dronlar aracılığıyla toplanması sağlanarak çevreye zarar vermesinin önüne geçiyor.
ATEŞSAVAR

YARIŞMANIN 3.SÜ
"ATEŞSAVAR"

Yarışmada; Ankara Çayyolu Kampüsü öğrencimiz Nilsu Ataman, "AteşSavar" projesi ile 3.lük ödülünü kazandı. Proje; orman ve arazi yangınlarını erken tespit ederek insan müdahalesine gerek kalmadan tamamen otomasyon ile söndüren bir sistemden oluşuyor. Sensörler, kayıt kameraları, termal kameralar, yangın havuzu ve dronlardan oluşan sistem, kullanıcıya mobil olarak takip imkânı da sunarak kullanım kolaylığı sağlıyor.
İş fikirleri Projesi

NORM ENDER'LE HAYALLER PARLADI

Doğa Koleji 18. t-MBA Zirvesi, gençlerin büyük ilgisiyle sahne alan sanatçı Norm Ender’in "Parla 100. Yıl Marşı"nı seslendirmesiyle coşkulu bir şekilde sona erdi.

NORM ENDER

Norm Ender Basında Zirve
Doğa ve Bilgi Doğa ve Bilgi