Haber ve Etkinlikler

DBAP ÖĞRENCİ KONFERANSI 2024

5. Uluslararası Doğa Bilimsel Araştırma Projeleri Öğrenci Konferansı, bu yıl İklim Değişikliği ile Mücadelede ve Küresel Hedeflerin Gerçekleşmesinde Sürdürülebilir Çözümler ana teması ile çevrim içi olarak 11 Mayıs'ta gerçekleşti.


Doğa Koleji tarafından her yıl Türkiye ve Avrupa ülkelerindeki lise öğrencileri, uzmanlar ve akademisyenlerin katılımıyla uluslararası ölçekte düzenlenen ve bu yıl "İklim Değişikliği ile Mücadelede ve Küresel Hedeflerin Gerçekleşmesinde Sürdürülebilir Çözümler" ana teması ile 11 Mayıs tarihinde gerçekleştirilen 5. Uluslararası Doğa Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Öğrenci Konferansı'nda genç bilim insanları ve araştırmacılar bir araya geldiler.

Son 5 yıl içinde 5300 bilimsel araştırma projesi üreten ve bu projeleri birçok farklı platformda paylaşarak, pek çok ulusal ve uluslararası başarı ve derece elde eden Doğa Koleji, Türkiye ve Avrupa ülkelerinden lise öğrencilerini, uzmanları ve akademisyenleri,  genç bilim insanlarını ve araştırmacıları bir araya getirdi. Uluslararası Doğa Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Öğrenci Konferansında ana oturumun yanı sıra farklı disiplinlerde hazırlanmış 18 paralel oturum gerçekleştirildi.
Konferansın açılış konuşmasını gerçekleştiren Doğa Koleji İcra Kurulu Üyesi Gökhan Alpözü konuşmasında öğrencilerin projelerine verdikleri önemin altını çizdi. Alpözü, 22 yılda öğrencilerin sayısız başarısına tanık olduklarını ifade ederek, başarının arkasındaki yılların tecrübesiyle birlikte öğretmenlerin ve çalışanların emeklerinden söz etti. Cumhuriyet'in 100'üncü, Doğa Koleji'nin 22. yılına atıfta bulunan Alpözü, güçlü akademik kadrolarıyla, proje odaklı, bilimsel düşünceyi merkeze alan eğitim sistemleri sayesinde geleceğin liderlerini yetiştirmeye devam edeceklerini belirtti. Alpözü konuşmasında, Cumhuriyet'in nesillerini yetiştirmeyi, girişimciliği, yabancı dil, kültür ve sporu ön plana çıkararak daha nice yüzyıllara ışık tutacaklarını ifade etti.



Gökhan Alpözü’nün ardından söz alan Doğa Koleji Projeler Koordinatörü Dr. Zuhal Yılmaz Doğan konuşmasında iklim değişikliği ile mücadelede sürdürülebilir çözümlerin önemine dair sunumunu gerçekleştirdi. Sunumu sırasında öğrencilere bilim sevgisini aşılamanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade eden Doğan, Doğa Kolejinin bilimin yolundan ayrılmadan, kendisine, çevresine ve topluma duyarlı nesiller yetiştirme yönündeki misyonuna devam edeceği ve mezunlarının ise yarınların bilim insanları olacağına olan inancını ifade etti.

Dr. Zuhal Yılmaz Doğan’ın ardından söz alan Doğa Koleji Lise Koordinatörü Arzu Uz, ise konuşmasında, günümüzde okul müfredatlarının artık bilgi değil beceri kazandırmaya yönelik olduğunu belirtti. Doğa Koleji olarak akademik eğitimlerine proje modelli eğitimi de eklediklerini ifade eden Uz, öğrencilerin projelerini 12 branş ve 66 tematik alanda hazırlayabildiklerini aktardı. Uz, öğrencilere projelerini sunacakları oturumlarda başarılar diledi.

Açılış konuşmalarının ardından 4. Uluslararası Doğa Bilimsel Araştırma Projeleri Öğrenci Konferansına konuşmacı akademisyen olarak katılan TÜBİTAK MARTEK (Marmara Teknokent) A.Ş. Teknoloji Transfer Uzmanı Rasim Keskin "Teknoloji Transferi ve Start-Up’ların Değer Önerileri" konulu sunumunda proje fikir geliştirme ve bir girişime dönüştürmenin önemiyle gençlerin bu becerilerinin ülkeye katkısına vurgu yaptı. TEKNODC Bilişim Teknolojileri A.Ş. CEO'su Yasin Poyraz ise "Türkiye'de Siber Güvenlik Çalışmaları" konulu sunumunda var olan girişimlerinin ihtiyaçtan nasıl doğduğunu ve dijitalleşen dünyada teknolojiye hakimiyetin gelişiminin önemini anlattı. Ayrıca dijitalleşen dünyada teknolojiye hakimiyetin, güvenli ve çevreye duyarlı kullanabilmenin, yazılım alanında becerilerin gelişimine vurgu yaptı. EnerjiSA Sürdürülebilirlik Süreç Yöneticisi Gökhan Topoğlu ise "EnerjiSA'nın Sürdürülebilirlik Yolculuğu" konulu sunumunda yeşil dönüşüm, kaynakların ve sürdürülebilir ve çevreye duyarlı çözümler üretmeye değindi. Bunun yanı sıra son dönemde özellikle iklim krizi ve yeşil becerilere üzerinde geliştirdikleri stratejileri ile Doğa Koleji bünyesinde EnerjiSA iş birliği ile başarıyla gerçekleşen projelerden bahsetti. 



Uluslararası Doğa Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Öğrenci Konferansı kapsamında lise öğrencileri tarafından Bilgi Teknolojileri, Biyoloji, Coğrafya, Felsefe, Fizik, Kimya, Matematik, Sosyoloji/Psikoloji, Tarih, t-MBA (gençler için MBA), Türk Dili ve Edebiyatı alanlarında hazırlanan ve Bilim Kurulu değerlendirmesinden geçen toplam 71 proje, paralel oturumlardan oluşan programda Türkçe veya İngilizce olarak sözlü ve poster sunumlarla katılımcılar ve bilim insanları ile paylaşıldı.

5. Uluslararası Doğa Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Öğrenci Konferansı, öğrencilerimize bilimsel düşünceyi ve araştırmayı teşvik edici bir platform sunarak, gelecek nesillere ilham vermeye devam ediyor. Konferans kapsamında öğrenciler, uzun süreli emek ve çaba gerektiren bilimsel projelerini sunma fırsatı buldular. Türk Dili ve Edebiyatı alanında 6, Tarih alanında 8, Coğrafya alanında 7, Felsefe alanında 5 ve Değerler Eğitimi-Psikoloji alanında 5, t-MBA alanında 4, Fizik alanında 4, Kimya alanında 12, Biyoloji alanında 12, Matematik alanında 8 proje sunumu yapıldı.  

İklim değişikliğiyle mücadelede ve küresel hedeflerin gerçekleşmesinde sürdürülebilir çözümler ana temasıyla hazırlanan öğrenci projeleri, yenilikçi ve çevre dostu yaklaşımları teşvik etmektedir. Bu projeler, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını artırmayı, karbon ayak izini azaltmayı ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimini hedeflemektedir. Bu projeler arasında, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını teşvik eden güneş enerjisi panelleri tasarımları, su tasarrufu sağlayan akıllı sulama sistemleri ve atık yönetimini optimize eden geri dönüşüm uygulamaları öne çıkmaktadır. Öğrenciler, aynı zamanda sürdürülebilir tarım teknikleri, karbon ayak izini azaltmaya yönelik ulaşım çözümleri ve ekolojik ayak izini minimize eden yeşil bina projeleri gibi çeşitli alanlarda çalışmalar yaparak hem yerel hem de küresel ölçekte çevresel sorunların çözümüne katkı sağlamaktadır. Bu projeler, sadece akademik bilgi birikimini pratiğe dökmekle kalmayıp, geleceğin liderleri olarak öğrencilere sorumluluk bilinci kazandırmaktadır.

Bölüm başkanları, öğrencilerin projelerini dikkatle inceleyerek, geliştirilmesine katkıda bulunarak, öğrencilere yol gösterdiler. Bu değerlendirmeler sayesinde öğrenciler, projeleri üzerinde yeniden düşünme ve geliştirme fırsatı buldular.



DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL