TÜBİTAK BÖLGE SERGİLERİ'NDE TOPLAM 8 DERECE!

Bölge Sergilerine toplam 27 proje ile davet edilen Doğa Harikalarımız, 2 birincilik, 5 ikincilik ve 1 üçüncülük ödülü alarak toplam 8 derece alma başarısı gösterdi.

ETİKETLER : tübitak başarısı , doğa koleji başarı , proje başarıları , lise projeleri bölge sergisi , araştırma projeleri , lise eğitimi , lisede tübitak projeleri
Bu sene 53.sü düzenlenen TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergileri'ne 12 bölgede toplam 27 proje ile davet edilerek göz alıcı bir başarıya imza atan İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencilerimiz, bölge sergilerinde kazandıkları 8 derece ile hem takdir topladı hem de gelecek yılların çalışmalarını teşvik etti. 14-17 Mart 2022 tarihleri arasında TÜBİTAK bölge merkezlerinde gerçekleştirilen bölge sergilerinde jürinin önünde projelerini sunan Doğa Harikalarımız 2 Birincilik, 5 İkincilik ve 1 Üçüncülük ödülü alarak toplam 8 derece alma başarısı gösterdi.



Final sergisi 23-26 Mayıs 2022 tarihilerinde gerçekleştirilecek olan 53. TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencilerimizin bölge sergilerinde aldıkları derece ise şu şekilde sıralandı;



Acarkent Kampüsü öğrencimiz Hasan Hakan Sarıca danışman öğretmeni Makbule Nevra Düşer ile birlikte Biyoloji alanında, “immobilize enzimler kullanarak plastiklerin biyobozunumunun artırılması ve kısa sürede parçalanması sağlanarak çevre kirliliğinin azaltılması ve biyoçeşitlilin korunması” amacıyla hazırladıkları İmmobilize Enzim Kullanarak Polikaprolakton Hidrolizi isimli projesiyle,



Yakacık Kampüsü öğrencimiz Ilgın Doğan danışman öğretmeni Bahadır Sesli ile birlikte Psikoloji alanında, “lise öğrencilerinin, yüz yüze eğitime dönüşte ne derece uyum sağlayabildiklerini görebilmek ve hangi değişkenlerin etkili olabileceği” amacıyla hazırladıkları Yeniden Yüz Yüze Eğitimde Lise Öğrencilerinde Okula Uyum ve Psikolojik Sağlamlık Değişkenleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi isimli projesiyle birincilik ödülüne layık görülerek, Türkiye finallerinde yarışmaya hak kazandılar.











Acıbadem Kampüsü öğrencilerimiz Zeynep Gültekin ve Zeynep Derin Acar danışman öğretmenleri İpek Çakmak ile birlikte Fizik alanında, “hem yağmur suyu hasadı yapıp hem elektrik enerjisi üreten bir sistem tasarlama” amacıyla hazırladıkları Grafen Kaplamalı Yağmur Suyu Depolama Sistemi ile Yenilenebilir Enerji Üretimi isimli projeleriyle,



Alanya Kampüsü öğrencimiz Shayan Dabagh ve Mete Akış danışman öğretmenleri Berk Aktolun ile birlikte Fizik alanında, “orman yangını ve yangınları uydudan tespit edilebilecek ve uyarı gönderebilecek bir modül tasarlama” amacıyla hazırladıkları TÜRKSAT Uyduları İçin Yangın Takip Ve Uyarı Modülü isimli projesiyle,



Florya Kampüsü öğrencimiz Zümra İdil Şener danışman öğretmeni Tuğba Koç ile birlikte Biyoloji alanında, “kanser tedavisinde kullanılan kemoterapi tedavi yönteminin dezavantajlarına karşı doğal etkili antiproliferatif sunma” amacıyla hazırladıkları Kanser Tedavisinde Yeni Nesil Doğal İçerik: Aronia Melanocarpa isimli projesiyle,



Florya Kampüsü öğrencilerimiz Kübra Sena Kara ve İpek Melek Kozan danışman öğretmenleri Muhammet Aydın ile birlikte Tarih alanında, “1989 yılında yaşanan bulgaristan göçünün sözlü tarih yöntemiyle incelenmesi” amacıyla hazırladıkları Yaşayan Tarih; Göç Hikayeleri isimli projesiyle,



Giresun Kampüsü öğrencimiz Damla Altıok danışman öğretmeni Mihraç Küçük ile birlikte Kimya alanında, “covid sonrası tat duyusu kaybolan hastaların tat duyusunu aktive edici uyarıcı polimerik mikroküre sentezlemek” amacıyla hazırladıkları Covıd-19 Enfeksiyonunda Görülen Tat Kaybının Giderilmesine Yönelik Potansiyel İnovatif Malzeme: Tat Mikro Küreleri isimli projesiyle İkincilik ödülüne layık görüldüler.























Ataşehir 1 Kampüsü öğrencimiz Yağmur Kımıl ve Lara Melisa Sandıkçı danışman öğretmenleri Tuğçe Meç ile birlikte Türk Dili ve Edebiyatı alanında, “roman karakterlerinin fizikî ve ruhî portrelerinin yapay zekâ aracılığıyla görselleştirilmesi ve bu görsellerin üç boyutlu hâle getirilmesi” amacıyla hazırladıkları Bir Rüyadan Arta Kalmamak: Huzur Romanındaki Karakter Tahlillerinin Sanal Gerçeklikle Yansıtılması isimli projesiyle Üçüncülük ödülüne layık görüldüler.



Tüm öğrencilerimizi ve danışman öğretmenlerini kutlar, başarılar dileriz.





 

DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL