Doğa Koleji tarafından her yıl Türkiye ve Avrupa ülkelerindeki lise öğrencileri, uzmanlar ve akademisyenlerin katılımıyla uluslararası ölçekte düzenlenen Uluslararası Doğa Bilimsel Araştırma Projeleri Öğrenci Konferansı, bu yıl Yapay Zekâ Çağında Bilimin Geleceği ve Geleceğin Bilimi ana teması ile 9 Mayıs’ta genç bilim insanları ve araştırmacıları bir araya getirdi.
Doğa Koleji tarafından lise öğrencilerinin bilimsel projelerini sergilemelerine olanak sağlamak, fen ve sosyal bilimler alanlarında çalışan bilim insanlarını ve öğrencileri bir araya getirerek ilgili disiplinlerde bilgi etkileşimini sağlamak, genç bilim insanlarının yetişmesine katkıda bulunmak ve bilim dünyasının dikkatini çekmek amacıyla her yıl uluslararası ölçekte düzenlenen Uluslararası Doğa BAP Öğrenci Konferansında Türkiye’nin farklı illerinden katılan 161 öğrenci tarafından Yapay Zekâ başta olmak üzere toplam 67 farklı tematik alanda hazırlanan 95 bilimsel araştırma projesinin toplam 26 paralel oturumda sunumu gerçekleştirildi.

6. Uluslararası Doğa Bilimsel Araştırma Projeleri Öğrenci Konferansı açılış konuşmasını gerçekleştiren Doğa Koleji İcra Kurulu Üyesi Gökhan Alpözü, Doğa Koleji’nin proje tabanlı eğitim modeline dikkat çekerek, “Doğa Koleji olarak öğrencilerimizin proje üretmelerine çok önem vermekteyiz. Geride bıraktığımız çeyrek asırda birçok alanda siz değerli öğrencilerimizin sayısız başarısına ve özverisine tanıklık ettik. Bu başarıda yılların tecrübesi, yüzlerce öğretmenin ve çalışma arkadaşımızın emekleri var. Bu süreçte, öğrencilerimize danışmanlık eden öğretmen arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Doğa Koleji olarak güçlü akademik kadromuz ile girişimciliği, proje modellemeyi, bilimsel düşünceyi, yabancı dili, kültürü, sanatı ve sporu merkez alarak, Cumhuriyet’in nesillerini yetiştiren eğitim sistemimiz ile daha nice asırlara ışık tutmaya, geleceğin liderlerini yetiştirmeye devam edeceğiz.” dedi.

Doğa Koleji Projeler Koordinatörü Dr. Zuhal Yılmaz Doğan açılış konuşmasında “Yapay zekâ çağında gençlerin sadece bilgiye ulaşma değil, bilgiyi dönüştürme, birlikte üretme ve anlamlı hale getirme yetkinliğine sahip bireyler olarak yetişmeleri çok önemli. Geleceğin bilim insanlarının etik değerleri benimsemiş, sorumluluk duygusuna ve yaratıcı zekâya sahip bireyler olarak yetişmesi için Doğa Koleji olarak özenle çalışıyoruz. Gelecekte sadece teknik bilgiye değil, etik sorumluluk, dijital okuryazarlık ve sistemsel düşünme becerilerine sahip bireyler toplumda fark yaratanlar olacak. Öğrencilerimiz tarafından sunulan projeler yalnızca birer akademik çalışma değil, aynı zamanda toplumsal duyarlılığın ve çözüm arayışının birer ürünüdür.” diyen Yılmaz Doğan , bu vizyonu destekleyen tüm eğitimcilere teşekkür etti.
Doğa Koleji Lise Koordinatörü Arzu Uz açılış konuşmasında proje temelli lise eğitiminin önemine dikkat çekerek, "Yapay zekâ çağında bilim artık sadece laboratuvarlarda değil; sınıflarda, projelerde ve dijital ortamlarda da üretiliyor. Doğa Koleji olarak gençleri bu dönüşümün sadece bir parçası değil, yönlendiricisi olarak yetiştirmek ve her biri araştıran, sorgulayan, toplumsal fayda yaratan bireyler olarak geleceğe hazırlamak en önemli hedefimiz." dedi. Tüm öğrencileri proje üretmeye teşvik ettiklerini belirten Uz, "Öğrencilerimiz farklı konularda araştırmalar yapıyor, veriler topluyor ve sonuçlarını bilimsel bir yaklaşımla raporluyorlar. Pek çok projemiz TÜBİTAK ve TEKNOFEST gibi platformlarda yarışıyor. Bu Doğa BAP Konferans ile bu çalışmalar taçlandırılıyor" dedi.

Yapay Zekâ konulu projeler ile ön plana çıkan bu seneki Konferansa, Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Doktora Programı Direktörü Prof. Dr. Erkan Saka, Microsoft Türkiye Kurumsal Müşteri Lideri Barbaros Günay ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Volkan Davut Mengi de Konferansın Ana Konuşmacıları olarak öğrencilerle deneyimlerini paylaştılar.
Uluslararası Doğa BAP Öğrenci Konferansı ile genç bilim insanlarımızın yetişmesine katkı sağlayan tüm öğretmenlerimize, bölüm başkanlarımıza, yöneticilerimize ve katılan tüm akademisyenlere teşekkür eder, bilimin aydınlık ışığında 21. yüzyıl becerilerine sahip, merak eden, merak ettiğini araştıran, yenilikçi, üreten, toplum yararına çalışmalarını sürdüren öğrencilerimizin başarılarının devamını dileriz.
