Haber ve Etkinlikler

BEYKOZ DOĞA OKULLARI ARTIK BİR IB-PYP OKULU

Beykoz Doğa Okulu IB-PYP akreditasyonu ile dünyadaki 1142 saygın okul arasındaki yerini aldı.

ETİKETLER : ib world school , ib programme , ib programı türkiye , pyp , ib-pyp , uluslararası akreditasyon

Beykoz Doğa İlkokul'nun, 2010-2011 döneminde aday okul olarak başladığı IB-PYP (Uluslararası Bakolorya- İlk Yıllar Programı) programı dahilinde Nisan 2014'de geçirdiği yetkilendirme ziyareti sonucunda akredite edilmiş olup, Dünyadaki 1142, Türkiye'deki 16 IB-PYP okulunun arasında hak ettiği yeri aldı.


Bu başarıda emeği geçen tüm Doğa Okulu yöneticilerine, gösterdikleri maddi manevi destek ve teşvikleri için teşekkür eder, Beykoz Doğa İlkokulu öğretmenleri, veli ve öğrencilerini bu süreçte programla ilgili gösterdikleri azim ve başarı için tebrik ederiz.

IB PYP Nedir?

Uluslararası eğitim organizasyonu (IB Uluslararası Bakolorya) İlk Yıllar Eğitim Programı olan PYP’nin 3-12 yaş arasındaki öğrencileri kapsayan misyonu şöyledir. Kültürlerarası anlayış ve saygı ile daha iyi ve barış dolu bir dünya yaratmaya yardımcı olmak için sorgulayan, bilgili, ilgili ve duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedeflemek, bu sonuca ulaşmak için; okullar, hükümetler ve uluslararası organizasyonlar ile çalışarak uluslararası eğitime ve değerlendirmeye dayalı hedef yükseltici programlar geliştirmek ve bu programla öğrencileri, farklı olan bireylerin de haklı olabileceğini kabul eden, aktif, tutkulu ve ömür boyu öğrenen bireyler olma yolunda teşvik etmektir.


Uygulama yetkisi almak için uzun bir hazırlık süreci öngören program Uluslararası Bakolorya tarafından izlenmekte olup; programı uygulamak isteyen okullar; ilgili okul, aday okul, yetkilendirme ziyareti sonrasında da uygulayan okul olma sürecinden geçer.


2013-2014 Eğitim yılında yetkilendirme ziyaretinden geçmeye hak kazanan Özel Beykoz Doğa İlkokulu’nda öğretmenler PYP ile ilgili uluslararası eğitimlere katılırlar. Yapılandırıcı ve öğrenci merkezli eğitimi benimseyen MEB programıyla uyum içinde uygulanabilen PYP öğrenen profili öğeleri; araştıran - sorgulayan, düşünen, iletişim kuran, riski göze alan, bilgili, ilkeli, duyarlı, açık görüşlü, dengeli ve dönüşümlü düşünen olmak üzere; yaratıcılığı, estetiği, meydan okumayı ve risk almayı, zaman yönetimini ve öğrencinin kendisini esas alan Doğa Konseptli Eğitim felsefesiyle de uyumluluk gösterir.


Toplamda altı disiplinlerüstü temadan oluşan program aynı zamanda okulumuzdaki bütün disiplinler arasında da anlamlı bağlantılar kurmamızı sağlar. Ekoloji, Binicilik, Kişisel, Toplumsal ve Beden Eğitimi, Sosyal Bilgiler, Sanat, Fen Bilgisi, Dil ve Matematik gibi alanlar arasında kurulan bağlantılar öğretmenlerimizin Milli Eğitim Müfredat Programı’nı PYP temalarına uygun olarak hazırlamasıyla öğrenmeye dönüşür.

DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL