İlkokul
Türkiye'nin yarınları...

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Bireysel Öğrenci Görüşmeleri


Öğrencilerimizin kendilerini birey olarak hissetmelerine yönelik çalışmalarımızın temelini oluşturan ‘’Bireysel Öğrenci Görüşmeleri’’ sayesinde öğrencilerimizle farklı iletişim yolları geliştiriyoruz. Yaptığımız Bireysel Öğrenci Görüşmelerinde öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerini, merak ve beğenilerini keşfediyor, gerekli bireysel eğitim sürecimizin alt yapısını oluşturuyoruz. 

Okuma Saati


Globalleşen dünyada gerekli olan tüm ihtiyaçlarımıza kapı açacak "kitap okuma" alışkanlıklarımızın oluşturulması adına Doğa Koleji olarak her gün ilk 15 dakikamızı kitap okuma rutinimize ayırıyoruz. Bu çalışmada, çocukların okuma ile ilgili farklı ve eğlenceli yaşantılar geçirerek deneyim kazanmaları, kitap okumanın kendilerine sağladığı faydaları fark etmeleri ve okuma konusundaki etkinliklerinin sürekli takibi yapılarak düzenli bir okuma alışkanlığı benimsemeleri sağlıyoruz. 

Felsefenin Doğası


“Felsefenin Doğası Uygulaması” ile öğrencilerimiz; eleştirel, yaratıcı, iş birliğine dayalı, özenli, bağlantılı düşünme becerilerini geliştirerek farklı bir bakış açısıyla kavramlar ve sorular ile ilgili öğrencilerin akıl yürütmeleri sağlıyoruz.

Deneylerle Bilim Atölyesi


“Doğa’ da her yer laboratuvar” felsefesiyle yola çıkıyor ve deneylerimizi sınıfa, okul bahçesine, laboratuvara, eve; kısacası yaşamın her alanına taşıyoruz. “Deneylerle Bilim Atölyesi” dersi ile öğrencilerimizin öğrendikleri üzerine yaşantılar oluşturarak, öğrendiklerini deneyimleme fırsatını oluşturuyoruz. Ders içeriğinde kullandığımız “Deney Seti” ile öğrencilerimizin bilime merakını uyandırıyor, bilimin içinde yaşayarak bilgiyi yorumlamalarına, uygulamalarına ve eleştirel bakış açısı ile araştırmalarında yeniden yapılandırmalarına rehberlik ediyoruz.

Yaratıcı Düşünme 


Yaratıcı düşünme dersi ile öğrencilerimize düşünmeyi öğreten, dünyayı yapıcı bir şekilde incelemeyi hedefleyen, bilinmeyen gelecekle baş etmeleri için onların stratejiler üretmelerini sağlayan, kuvvetli benlik kavramına sahip bir nesil yetiştirmeyi hedefliyoruz. Yaratıcı Düşünme ders programımızda, yaratıcılığı; akıcılık, esneklik, özgünlük ve zenginleştirme olmak üzere dört temel yönü ile ele alıyoruz.

Düşünmenin Doğası


Öğrencilerimizin kendilerine ait düşünme sistemi oluşturmalarını, etkinlikler doğrultusunda deneyim kazanmalarını, zeka ve yetenekleri doğrultusunda düşünme becerileri kazandırmayı hedefliyoruz. Öğrencilerimizin merak duygularını harekete geçirmek, farklı açılardan bakarak çevresindeki fırsatların farkına varmalarını sağlamak, özgün düşünme becerilerini keşfederek bu becerilerle hayatı deneyimleme fırsatını oluşturmak, karşılaştıkları problemleri analiz ederek süreç ve sonuç odaklı çalışmak “Düşünme Becerileri” derslerimizin temel amacıdır. Ders içeriğimizde kullandığımız Mantık Seti ile “Geleceğin Öğrenen Profili”ni yetiştiriyoruz. 

DOKAP - Okuryazarlık, Okuma ve Yazma Kavramı


















 

DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL