Haber ve Etkinlikler

ÖĞRENCİLERİMİZ TÜBİTAK'TA 8 AYRI DALDA, 12 PROJE TÜRKİYE BİRİNCİLİĞİ İÇİN YARIŞACAK

İTÜ’nün 248 yıllık birikimi, bilimin ışığını eğitime sunmaya devam ediyor. İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencileri, proje temelli eğitim anlayışını, TÜBİTAK yarışmasındaki başarılarıyla da gösteriyor. 63 projesi ile bölge finallerinde sergilenme aşamasını geçen öğrencilerimiz, bilimsel vizyonun değerini pekiştiriyor.

ETİKETLER : tübitak bölge finalleri , proje başarısı , tübitak projeleri , bilimsel proje , başarı
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencileri; 8 ayrı dalda projeleriyle Türkiye finallerinde yarışacak.  Psikoloji, coğrafya, biyoloji, fizik, kimya, yazılım, Türk dili ve edebiyatı ve tarih alanında geliştirilen projelerde, İTÜ’nün akademisyenleri de yol gösterici oldu.Prof. Dr. Celal Şengör, Prof. Dr. Esra Çapanoğlu Güven, Doç. Dr. Burcu Özsoy, Doç. Dr. Ali Görkem Yılmazgibi alanlarının önemli temsilcileri, varlıklarıyla genç zihinlere kılavuz oldular. Prof. Dr. Celal Şengör, “Bilimi, ifadeleri gözlemle kontrol edilebilen ve yanlışlanabilen bir düşünce sistemi olarak tanımlıyoruz. Bu bilimsel yaklaşım, özgür düşünce ile buluşunca projeler oluşur. TÜBİTAK yarışmaları, düşünmeyi, üretmeyi teşvik eder. Bizler de bu teşvike destek olabilirsek, yarınımız daha güçlü olur” dedi.

YARIŞMAYA DAMGA VURAN BÖLGELER: SAMSUN’DAN 5 DERECE, ANKARA VE İSTANBUL’DAN BİRİNCİLİKLER

 İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencilerinin hayata dokunan içeriklerle sağladığı başarı, danışman öğretmenleri kadar, aileleri ve sınıf arkadaşlarını da gururlandırdı.
 
Bölgelerinde ödül alan ve Türkiye birinciliği için yarışacak örnek projeler şöyle: 

* İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Giresun Kampüsü öğrencisi Buğra Kemal Korkut, psikoloji alanında “Covid-19 döneminde lise öğrencilerinin teknoloji bağımlılıkları ile psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişki” projesiyle 1. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Çanakkale Biga Kampüsü öğrencisi Ecem Rabia Kaplan, “Bursa’daki yapılaşma biçimi ve şehir dokusunun kentsel ısı adalarına etkisi” projesiyle coğrafya alanında 1. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Eryaman Kampüsü öğrencileri İsmail Şenay ve Asrın Deniz Akdal, kimya alanında geliştirdikleri “Ekmekteki kimyasal katkı maddeleri yerine küf önleyici doğal bir alternatif: defne yaprağı” projeleriyle 1. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Ataşehir-1 Kampüsü öğrencisi Caner Yılmaz, “Dijital biyoloji laboratuvarı” projesiyle biyoloji alanında 1. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Acıbadem Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencileri Dilara Demirkılıç ve Nil Öztürk, “Kuantum nokta ve likit lens modifiyeli organik solar panel” projesiyle fizik alanında 1. oldular.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Samsun Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencisi Alperen Gazioğlu, yazılım alanında “Pyhton Opencv ile maske denetimli kapı” projesiyle 2. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Bursa Özlüce Kampüsü öğrencileri Ceren Çelik ve İlknur Aklan, “Boyutlandırılmış betimlemelerin içinde yaşamak” projesiyle Türk Dili ve Edebiyatı alanında 2. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Halkalı Atakent Kampüsü öğrencisi Su Kaya, “Dünya gözümün önünde” projesiyle coğrafya alanında 2. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Samsun Fen ve Teknoloji Lisesi - Kerime İrem Pıçaklı ve Ömer Yüksek, Fizik alanında geliştirdikleri “Açısal momentumun korunumu yasasının uzay egzersiz aletleri üzerinde kullanımının incelenmesi” projesiyle 3. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Samsun Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencileri Ayşenur Duman ve Simay Büşra Gers, Tarih alanında geliştirdikleri “Teknolojide şehrimin tarihi mekanlarını yaşatmak” projeleriyle 3. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Samsun Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencileri Mustafa Berkay Karademir ve Baransel Tağmaç Dolak, yazılım alanında geliştirdikleri “Yapay zeka ve makine öğrenmesi ile sporcu analizi 4.0” projesiyle 3. oldu.
*İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Çanakkale Kampüsü öğrencisi Kemal Eren Kızıl, biyoloji alanında geliştirdiği “Yapay zeka kullanarak kıymanın kokuşma analizini yapan android tabanlı bir elektronik burun geliştirilmesi” projesiyle 3. oldu.


 

DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL