HER GÜNE BİR OYUN! ÇOCUKLAR İÇİN EĞİTİCİ AKTİVİTE ve OYUN ÖNERİLERİ
  • KAMPÜS FİLTRELE




  • KAMPÜS ADINA
    GÖRE ARA

    Kampüs adını arama kutusuna yazarak
    kampüs ara butonuna tıklayınız.



  • BİZ SİZİ ARAYALIM




    Doğa Velisiyim
HER GÜNE BİR OYUN! ÇOCUKLAR İÇİN EĞİTİCİ AKTİVİTE ve OYUN ÖNERİLERİ

18.05.2020 | Doğa Koleji

HER GÜNE BİR OYUN! ÇOCUKLAR İÇİN EĞİTİCİ AKTİVİTE ve OYUN ÖNERİLERİ

Evimiz okulumuz! Evden eğitim döneminde öğrencilerin aileleriyle birlikte keyifli vakit geçirebilmeleri için çeşitli oyunlar ve aktiviteler hazırlayarak velilerimizle paylaşıyoruz.


Okul öncesi ve ilkokul kademesindeki öğrenciler için hazırlanan bu renkli içeriklerle çocuklar hem eğleniyor hem de öğreniyor. İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Okul Öncesi ve İlkokul Rehberlik Bölüm Başkanı Büşra Aparan Akın, yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle eğitime evden devam eden öğrenciler için eğitici aktivite önerilerinde bulundu. Evden çıkmadan kolay bulunabilecek malzemeleri kullanarak her gün için bir oyun geliştiren Akın, “Bu dönemde çocukların farklı davranışlarını gözlemleyebilirsiniz. Daha sinirli, hareketli ve zaman zaman sizi zorlayan davranışlar sergileyebilirler. Evden eğitim sürecini öğretici oyunlar ve aktivitelerle onlar için keyifli hale getirirsek çocukların eğlenirken öğrenmelerini sağlayabilir, duygusal olarak rahatlamalarını sağlayabiliriz.” diyerek velilere destek oldu.

 

1 Haziran Pazartesi

 

1.sınıf

Koridorda Engeller

Renkli bant ya da kurdeleleri koridorunuzun iki duvarı arasına farklı açılarla yapıştırın. Bunlar sizin dokunmadan geçmeniz gereken engeller olacak. Renkli bantlara değmeden, bantların üzerinden ya da altından geçerek koridoru tamamlamaya çalışın.
 

2.sınıf

Evde Seksek

Renkli bantları yere yapıştırarak evde kendi seksek oyununuzu oluşturabilirsiniz. Üstelik klasik seksekten farklı şekiller yaparak oyunu daha eğlenceli hale getirebilirsiniz.

 

3.sınıf

Üfleme Yarışı

Pipet ve plastik top ile oynayabilirsiniz. Renkli bantlarla yere düz bir çizgi çizin. Her oyuncuya bir pipet ve top verin.  Bütün yarışmacılar aynı anda başlangıç noktasından pipetlerine üfleyerek toplarını bantların üzerinde yuvarlamaya çalışsın. Topu çizgiden çıkmadan yolun sonuna götüren ilk oyuncu oyunu kazanır.

 

4.sınıf

Kitap Adı Bulmaca

Aklınızdan bir kitap adı düşünün ve düşündüğünüz kitap adını oluşturan her harf için bir çizgi çizin. Karşınızdaki kişi harfleri söyleyerek kitabın adını tahmin etsin. Eğer söylenen harf kitabın adında varsa olduğu yere o harf yazılır, yoksa söylediği harfin üzerine çizgi çizilir. Amaç 9 tahminde kitabın adını bulmaya çalışmak.

 

2 Haziran Salı

 

1.sınıf

Yerdeki Labirent

Bir labirent oluşturun. Pipetten, çubuk makarnadan ya da bant ile labirentinizi çizebilirsiniz. Başlangıç noktasından başlayıp parmağınızla labirentin içinden ilerleyerek bitiş noktasına ulaşmaya çalışın. Sıra diğer oyuncuya gelince farklı yerlere bantlar yapıştırarak ya da bazı yerlerdeki bantları çıkararak labirentin biçimini değiştirin. Sonra da diğer oyuncudan bu yeni labirentten çıkış yolunu bulmasını isteyin.
 

2.sınıf

En Yükseğe Yapıştır

Evinizdeki bir odanın kapı boşluğuna renkli ve kalın bantları farklı açılarla gererek yapıştırın. Bu bantları zorluk seviyesine göre üç gruba ayırın.

En üstte kalan bantlar 3 puan, ortalarda kalanlar 2 puan, en altta kalanlarsa 1 puan olsun. Ayrımı kolaylaştırmak amacıyla her puan için farklı renklerde bantlar kullanabilirsiniz. Şeffaf koli bandı kullanacaksanız bantların puanlarını bir tükenmez kalemle üzerlerine yazabilirsiniz. Sonra evinizde bantların taşıyabileceği ağırlıktaki hafif, yumuşak ve zarar görmeyecek nesneler aramaya başlayın. Küçük plastik toplar, küçük pelüş oyuncaklar, ponponlar gibi.

Hiçbir şey bulamazsanız atık kâğıtları buruşturarak küçük toplar yapın. Sonra da oyuncular sırayla belirlenen bir uzaklıktan nesneleri bantlara doğru atarak yapıştırmaya çalışsın. Uzun boylular daha uzaktan, kısa boylular daha yakından atış yapabilir. Bunu kendi aranızda kararlaştırın. Belirleyeceğiniz sayıda atış yapan her oyuncunun nesneyi yapıştırabildiği banda göre puanını hesaplayın. En yüksek puanı alan oyuncu oyunu kazanır.

 

3.sınıf

Ağaçtaki Elmalar

Duvara renkli bantlarla birçok dalı olan bir ağaç çizin. Elma yapmak için kırmızı bir kartondan istediğiniz sayıda daireler kesin. Eğer kırmızı kartonunuz yoksa beyaz bir kâğıttan kestiğiniz daireleri de kırmızıya boyayabilirsiniz. Birer parça yapışkan bandın iki ucunu yapışkan kısmı dışta kalacak biçimde birbiriyle birleştirerek elmaların arkasına yapıştırın. Bu bantlar elmaları ağacın dallarına yapıştırmanızı sağlayacak. İlk oyuncunun gözünü bir bezle bağlayın. Oyuncu gözü kapalı olarak elmaları duvardaki ağaç dallarına denk gelecek biçimde yapıştırmaya çalışsın. Elmalar bitince oyuncunun gözünü açın ve dallara denk getirebildiği elmaları sayın. Sıra diğer oyuncuya geçsin.  En çok elmayı dallara yapıştırabilen oyuncu oyunu kazanır.

 

4.sınıf

En Uzaktaki Uçak

Yere renkli bir bantla istediğiniz uzunlukta bir şerit çekin. Bu, uçakların iniş pisti olacak. Pistinizin belirli kısımlarına puanlar verin. Uzaklık arttıkça puanlar da artsın. Her oyuncu kâğıttan birer uçak yapsın ve uçağını pistin başlangıç noktasından bitişine doğru uçursun. Amaç uçakları olabildiğince uzağa indirmek ve böylece en yüksek puanı alarak oyunu kazanmaktır.

 

3 Haziran Çarşamba

 

1.sınıf

İsim Şehir

Oyuncular başlıkları belirler. Alışılmış başlıkların yanı sıra meslek, element, meyve gibi farklı başlıklar da belirlenebilir. Başlıklar kâğıdın en üst satırına yan yana yazılır. Bir harf belirlenir. Süre tutulur. Oyuncular her bir başlık için seçilen harfle başlayan sözcükler yazar. Süre bittiğinde de sözcüklerini sırayla birbirine okur ve puanlandırırlar. Doğru her bir sözcük 10, aynısını başkası da yazmışsa 5, sözcük bulunamadıysa 0 puan. Sözcüğü yalnızca bir kişi yazdıysa 20 puan. Oyuncular puanlarını toplayıp kâğıtlarına not eder. Oyunun sonunda en yüksek puanı alan oyunu kazanır

 

2.sınıf

Çiz -Taklit Et

Oyuncular başlıkları belirler. Alışılmış başlıkların yanı sıra meslek, element, meyve gibi farklı başlıklar da belirlenebilir. Başlıklar kâğıdın en üst satırına yan yana yazılır. Bir harf belirlenir. Süre tutulur. Oyuncular her bir başlık için seçilen harfle başlayan sözcükler yazar. Süre bittiğinde de sözcüklerini sırayla birbirine okur ve puanlandırırlar. Doğru her bir sözcük 10, aynısını başkası da yazmışsa 5, sözcük bulunamadıysa 0 puan. Sözcüğü yalnızca bir kişi yazdıysa 20 puan. Oyuncular puanlarını toplayıp kâğıtlarına not eder. Oyunun sonunda en yüksek puanı alan oyunu kazanır.

 

3.sınıf

Alfabe Sırası

Oyuncular oda, park, oyuncakçı, orman, okul gibi farklı yerlerde görebileceği 5’er varlık düşünür. Bu varlıkların her birinin adı küçük birer kâğıt parçasına yazılır. Kâğıtlar katlanarak bir kâseye konur. Sonra oyuncular kâseden 5’er kâğıt çeker. Kâğıtları, üzerlerinde yazan sözcüklerin sözlükteki sıralarına uygun olarak önlerine dizer. Oyuncular kendi kâğıtlarının dizilimini sözlükten kontrol eder ve yanlışlık varsa düzeltir. Ardından kâğıtlar tekrar katlanır ve kâseye atılır. Karıştırıp tekrar çekerek bu oyuna devam edebilirsiniz

 

4.sınıf

Sayıları Sığdırın

Bir kâğıda 6x10’luk, 60 kareden oluşan bir oyun alanı çizilir. Oyunda amaç, bu karelere 1’den 60’a kadar olan sayıları yerleştirmek. Elbette bir kurala bağlı kalarak. Bu kurala göre bir sayıyı yazdıktan sonra diğer sayıyı yazmak için üç kare “L” biçiminde ilerlenmesi gerekir, tıpkı satrançtaki at gibi. “L” biçiminde ileriye, geriye, sağa ya da sola ilerlenebilir. Bakalım tüm sayıları yerleştirebilecek misiniz?

4 Haziran Perşembe

 

1.sınıf

Bakmadan Çiz

Oyuncular bitki, taşıt, hayvan, eşya gibi bir konu seçer. Sonra seçtiği konudan 3’er varlık bulup bunların adlarını küçük birer kâğıda yazar. Kâğıtlar katlanıp bir kâseye konur. Bir oyuncu kâseden bir kâğıt çekip kâğıttaki sözcüğü okur. Sonra da tüm oyuncular gözlerini kapatır ve bu varlığı kendi kâğıdına çizmeye çalışır. Ardından oyuncular gözlerini açar ve birbirinin çizdiği resimlere bakar. Bakalım en çok kimin resmi çekilen kâğıttaki varlığa benzemiş.

 

2.sınıf

Kare Kapmaca

Bir kâğıda resimdeki gibi noktalar koyarak istenilen boyutta bir oyun alanı oluşturulur. Sırayla oyuncular herhangi iki noktayı birleştirecek dikey ya da yatay bir çizgi çizer. Bir karenin son kenarını çizen oyuncu o karenin içine adının baş harfini yazar. Bu oyuncu bir çizgi çizme hakkı daha elde eder. İkinci çizdiği çizgiyle yine bir kareyi tamamlarsa bir hak daha... Bir kareyi tamamlayan bir çizgi çizemediğindeyse sıra diğer oyuncuya geçer. Çizgi çizilebilecek noktalar kalmayınca oyun sona erer. Daha fazla kareye baş harfini yazmış olan oyuncu oyunu kazanır.

 

3.sınıf

Simetriğini Bulun

Oyuncular kâğıtlarını ortadan ikiye katlayıp açar. Kat yerine bitişik ya da yakın biçimde birer resim çizerler. Sonra oyuncular kâğıtlarını birbiriyle değiştirir ve diğer oyuncunun çizdiği resmin simetriğini kâğıdın diğer yarısına çizmeye çalışır. Çizim yaparken ya da bittiğinde simetriyi kontrol etmek için düz kenarlı bir ayna kullanabilirsiniz.

 

4.sınıf

24’e Ulaşın

Bir kâğıda büyükçe bir artı işareti yaparak oyun alanı oluşturulur. Artı işaretinin dört tarafına rastgele birer sayı yazılır. Oyuncular bu sayıların tümünü kullanarak toplama, çıkarma, çarpma ya da bölme işlemleriyle 24 sayısını elde etmeye çalışır. 24 sayısına ilk ulaşan oyuncu oyunu kazanır. Eğer hiçbir oyuncu ulaşamazsa yeni sayılar yazılır ve tekrar oynanır.

 

5 Haziran Cuma

 

Benim Oyunum

 

Kendi oyununuzu yaratın.

Evde mevcut malzemelerden harika oyuncaklar yapmak oldukça kolaydır!

İhtiyacınız olan sadece bir kaç malzeme ve yaratıcılık...

Yaptığın oyuncakları

#oyunlakalevdekal

#evdeoyunvar

#dogamevimde

etiketleri ile paylaşmayı unutma !

 

 

HER GÜNE BİR OYUN! ÇOCUKLAR İÇİN EĞİTİCİ AKTİVİTE ve OYUN ÖNERİLERİ