LGS’YE BİR HAFTA KALA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
  • KAMPÜS FİLTRELE




  • KAMPÜS ADINA
    GÖRE ARA

    Kampüs adını arama kutusuna yazarak
    kampüs ara butonuna tıklayınız.



  • BİZ SİZİ ARAYALIM




    Doğa Velisiyim
LGS’YE BİR HAFTA KALA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

12.06.2020 | Doğa Koleji

LGS’YE BİR HAFTA KALA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Ortaokul Rehberlik Bölüm Başkanı Gülşen Arslan, LGS’ye kısa bir zaman kala, veli ve öğrencilerin dikkat etmesi gerekenleri sıraladı. Gülşen Arslan, son hafta öğrencilerin kendilerini eksik hissettikleri konularda tekrarlar ve soru çözümlerine devam edebileceklerini belirtti.

LGS’ye sayılı günler kala, konu anlatım çalışmaları, soru çözümleri ve genel tekrarlarla yoğun bir şekilde sınava hazırlanan öğrencileri sınav heyecanı sardı. İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Ortaokul Rehberlik Bölüm Başkanı Gülşen Arslan, pandemi sürecinde öğrencilerin uyku düzeni farklı şekillenmiş olabileceğinden, “Sınav günü daha dinç ve enerjik olunabilmesi için, öğrenci sınavdan önceki gün saat kaçta uykuya geçmesi ve sınav günü saat kaçta uyanması gerekiyorsa, son hafta boyunca uyku düzenini buna göre planlamalıdır” dedi.

Gülşen Arslan, dikkat edilmesi gerekenleri şu şekilde sıraladı:
 

ÖĞRENCİ SÜREÇLE İLGİLİ BİLGİLENDİRİLMELİ
 

“Öğrencilere ebeveynlerinden ayrıldıktan sonra karşılaşacakları süreçler hakkında bilgi verilmesi, onları rahatlatacak ve motivasyonlarının yüksek kalmasını sağlayacaktır. Öğrencilerimiz kendi okullarında sınava girecekleri için, uzun süredir görmedikleri arkadaşlarını gördüklerinde motive olup heyecanlanarak sarılmak ve kucaklaşmak isteyebilirler. Bu nedenle öğrencilere, sosyal mesafelerini nasıl korumaları gerektiği ve doğru maske kullanımı konusunda bilgi verilmelidir.

 

BEDENSEL AKTİVİTELERE DİKKAT

Sınava günler kala öğrenciler sakatlanmalara yol açabilecek aktivitelerden kaçınmalıdır. Ayrıca hasta olmalarına sebep olabilecek etkinliklerden ve ortamlardan uzak durmalılardır.
 

AĞIR YİYECEKLERDEN KAÇININ

Öğrencilerin son hafta, beslenmelerine daha çok dikkat etmesi gerekiyor. Daha önce hiç yenmeyen bir yiyecek, sınav haftası alerjik bir reaksiyona sebep olabileceği düşünülerek denenmemelidir. Herhangi bir zehirlenmeye sebep olmaması için yenilen tüm gıdaların son kullanma tarihlerindeki hassasiyet artırılmalıdır. Öğrencilerin bünyesine ağır gelecek yağlı yemeklerden kaçınılmalıdır.
 

Sınav sabahı, öğrencinin sindirim sistemini yormayacak gıdalardan oluşan bir kahvaltı enerjisini artıracaktır. Kıyafet seçiminin ise rahat, vücut ölçülerine göre ve hava şartlarına uygun olmasına dikkat edilmelidir.
 

MOTİVE EDERKEN ABARTIYA KAÇMAYIN

Öğrenciler için motivasyon sınav başarılarında önemli bir etkendir. Bu sebeple öğrencilerin motivasyonunu olumsuz etkileyecek her türlü duruma karşı hazırlıklı olunmalıdır. Ebeveynlerden ve aile üyelerinden gelecek olan başarı dileklerinde öğrencinin kaygısını artıracak ifadelerden, kıyaslamalardan kaçınılmalıdır. Öğrencilere, önemli olanın sınavın sonucu değil, tüm bu süre boyunca gösterdiği emek ve çaba olduğu belirtilmelidir. Ayrıca elinden geleni yaptığı için kendilerine güvenmeleri ve inanmaları gerektiğinin vurgulanması etkili olacaktır. Bunun yanı sıra öğrencilerin sınav gününe farklı bir anlam yükleyip kaygısının artırılmaması için ev içindeki davranışların abartılmaması gerekiyor. Sınav gününe kadar, daha önce nasıl davranılıyorsa aynı şekilde davranılmalıdır.
 

SINAVDAN ÖNCEKİ GÜN KİTAP OKUYABİLİR

Sınavdan bir gün önce öğrencilerin, ders çalışmak yerine kendilerini hem bedensel hem de mental olarak sınava hazırlaması daha etkili olacaktır; fakat eğer son gün ders çalışmak öğrenciye kendini iyi hissettirecekse uzun saatler olmamak koşuluyla çalışabilir. Sınavdan önceki günü kitap okuyarak, sevdiği bir aktiviteyi yaparak geçirmesi faydalı olacaktır.
 

GÜVEN DUYGUSU HİSSETMELİDİR

Sınav sabahı çok erken ya da çok geç uyanılmamalı. Sınavdan önceki akşam, sınava giderken götürmesi gereken tüm materyalleri şeffaf bir dosya içinde hazırlaması sınav sabahı öğrencinin eşyalarını bir araya getirmek için koşturup panik yapmamasını sağlayacak ve zaman kazandıracaktır.
 

Sınavdan önceki gece uyku problemleri yaşayacağı öngörülen öğrenciler uyku öncesi daha rahatlatıcı ve sakinleştirici etkinlikler yapabilir. Uykuya dalmayı güçlendirecek yiyecek ve içeceklerden kaçınılmalıdır. Kaygıları artan çocukların duyguları önemsizleştirilmemeli, anlaşılmaya çalışılmalıdır. Öğrencinin kaygısını azaltacak en önemli etken ailesinden alacağı güven duygusudur.
 

GEÇ KALMA RİSKİ KAYGIYI ARTIRIYOR

Evden çıkarken öğrenciler yanlarına almaları gereken tüm eşyaları aldıklarından emin olmalıdır. Sınava geç kalınması öğrencilerin kaygı düzeylerini artıracağından okula ulaşımda sorun yaşanmayacak bir zaman diliminde en geç saat 09:00’da okulda olunacak şekilde evden çıkılmalıdır.
 

SINAV ARASINDA SORULAR HAKKINDA KONUŞULMAMALI

Öğrencilerin sınav arasında okul bahçesine çıkıp hava almaları, bir sonraki aşama olan sayısal oturuma hazırlıkta önemlidir. Birbirlerinin motivasyonlarını etkilememek adına sınav aralarında sorular hakkında konuşmamaları faydalı olacaktır. Sözel oturum artık geride kaldığı için, şimdi sayısal oturuma kendilerini hazırlamalıdırlar. Sınav başlamadan 10 dakika önce sınav salonunda olmak öğrenciyi psikolojik olarak sınava hazırlayacağı gibi kendisine dağıtılan kitapçıkların ve cevap kağıtlarının baskı hatalarının kontrolü için de zaman kazandıracaktır.

 

SINAV SONRASI ISRARCI OLMAYIN

Sınavını tamamlayıp okuldan ayrılan öğrencileri ebeveynleri güler yüzle karşılamalıdır. Sınavı nasıl geçmiş olursa olsun öğrenciler tüm yıl boyunca emek verdikleri bir sınavdan çıkmış olacağı için olumlu cümleler duymaya ihtiyaç duyacaklardır. Kendileri konuşmak isterse sınavının nasıl geçtiği hakkında konuşulmalıdır. Eğer sınav hakkında konuşmak istemiyorlarsa ısrarcı olunmamalıdır.”